Hoe maak je een waardevol educatief aanbod voor het mbo
Steeds meer culturele instellingen hebben het mbo als doelgroep op hun netvlies. Hoe maak je educatief aanbod echt waardevol voor de mbo’er?
Het Landelijk kennisplatform Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA )geeft op basis van onderzoek tien tips voor het ontwikkelen van waardevolle kunsteducatie in het mbo.
Om succesvolle kunst- en cultuureducatie voor het mbo te ontwikkelen, is het belangrijk dat je weet wie de mbo-student is, wat hij belangrijk vindt en waar hij enthousiast van wordt. Aan wie kun je die vragen beter stellen dan aan de mbo-student zelf? Het LKCA sprak met een kleine zestig mbo-studenten en deze groepsgesprekken leverden tien succesfactoren op. Tien aanbevelingen, tips en inzichten voor culturele instellingen die educatief aanbod voor het mbo willen ontwikkelen. Of worstelen met de vraag hoe je mbo-studenten – die vaak niet of nauwelijks met professionele kunst in contact komen – kunt bereiken. Lees hier de bevindingen in het rapport 'Kunsteducatie in het mbo: van en met elkaar leren '.
Bron: Burgerschapmbo.nl, complete artikel
Andere nieuwsberichten
- 13-10-2021 Nieuws uit het onderwijs
- 13-10-2021 Te oud om te leren?
- 13-10-2021 Universiteiten doen aangifte van intimidatie
- 11-10-2021 Vrijheid van onderwijs is niet vrijblijvend,
- 11-10-2021 Twentse route vmbo-ers naar het hbo populair
- 11-10-2021 Scholen verantwoordelijk voor gezonde lunch
- 08-10-2021 Omscholen oplossing lerarentekort?
- 05-10-2021 Pabo-studenten enthousiast over specialisatie