Onderwijs2032 in de praktijk
Onderwijs2032 in de praktijk, een richting met vele wegen. De samenleving verandert in hoog tempo. Dat vraagt om onderwijs dat meebeweegt.
In januari 2016 bracht het Platform Onderwijs2032 zijn visie uit over het onderwijs van de toekomst. Staatssecretaris van onderwijs Sander Dekker vroeg de Onderwijscoöperatie vervolgens met leraren in gesprek te gaan over het onderwijs van de toekomst en welke rol leraren daarin willen spelen. Ook vroeg hij een regiegroep, waarin partijen uit het onderwijsveld zijn vertegenwoordigd, te bekijken in hoeverre verschillende elementen die het Platform heeft voorgesteld haalbaar zijn in de praktijk. Deze regiegroep bezocht scholen en sprak daar met de teams, maar ook met leerlingen, ouders en lerarenopleiders. Al deze ervaringen, de geleerde lessen en wat dat betekent voor een vervolg staan in dit magazine centraal.
De verdiepingsfase van Onderwijs2032 heeft laten zien dat veel scholen werken aan curriculumontwikkeling op een manier die past bij hun leerlingen. De regiegroep bood de bevindingen van de verdiepingsfase aan de staatssecretaris aan. In het onderstaande filmpje vindt u een algemene toelichting op het belang van Onderwijs2032.
Bron: Onderwijs2032.nl
Andere nieuwsberichten
- 13-10-2021 Nieuws uit het onderwijs
- 13-10-2021 Te oud om te leren?
- 13-10-2021 Universiteiten doen aangifte van intimidatie
- 11-10-2021 Vrijheid van onderwijs is niet vrijblijvend,
- 11-10-2021 Twentse route vmbo-ers naar het hbo populair
- 11-10-2021 Scholen verantwoordelijk voor gezonde lunch
- 08-10-2021 Omscholen oplossing lerarentekort?
- 05-10-2021 Pabo-studenten enthousiast over specialisatie