onderwijs2032

Onderwijs2032 in de praktijk

Onderwijs2032 in de praktijk, een richting met vele wegen. De samenleving verandert in hoog tempo. Dat vraagt om onderwijs dat meebeweegt.

 

In januari 2016 bracht het Platform Onderwijs2032 zijn visie uit over het onderwijs van de toekomst. Staatssecretaris van onderwijs Sander Dekker vroeg de Onderwijscoöperatie vervolgens met leraren in gesprek te gaan over het onderwijs van de toekomst en welke rol leraren daarin willen spelen. Ook vroeg hij een regiegroep, waarin partijen uit het onderwijsveld zijn vertegenwoordigd, te bekijken in hoeverre verschillende elementen die het Platform heeft voorgesteld haalbaar zijn in de praktijk. Deze regiegroep bezocht scholen en sprak daar met de teams, maar ook met leerlingen, ouders en lerarenopleiders. Al deze ervaringen, de geleerde lessen en wat dat betekent voor een vervolg staan in dit magazine centraal.

 

De verdiepingsfase van Onderwijs2032 heeft laten zien dat veel scholen werken aan curriculumontwikkeling op een manier die past bij hun leerlingen. De regiegroep bood de bevindingen van de verdiepingsfase aan de staatssecretaris aan. In het onderstaande filmpje vindt u een algemene toelichting op het belang van Onderwijs2032.

 

Bron: Onderwijs2032.nl





Andere nieuwsberichten